Збереження ментального здоров’я у дітей в дошкільному віці дуже важливо для їхнього розвитку, адаптації та навчання.
Діти в рази легше переживають важкі часи, долають стрес і адаптуються до нових обставин, якщо поряд є врівноважені батьки й педагоги. Поведінка і стан дорослих — те, на що опирається дитина в умовах загрози й невизначеності.
На зборах надана консультація про збереження ментального здоров’я «Що таке ментальне здоров’я».Батькам запропоновано корисні посилання
(виступ психолога)
«Головна думка при спілкуванні: дитина – рівна нам
людина. Так просто. Але визнання цього привертає душу дорослого і дає щастя
дітям» (С.Соловейчик)
Будь-який сильний
тиск сприймається дитиною, як примус і викликає «ефект бумеранга» -
протидію. Що ж робити? Змініть стиль свого спілкування, а саме:
Починайте говорити з дитиною не з слова «ТИ» а з слова
«Я»
Наприклад: «Ти повинен прибрати свої іграшки» замініть на «Мені
не подобається, якщо іграшки розкидані».
На перший погляд
різниці у висловлюваннях не має і ви все одно хочете щоб дитина прибрала іграшки
за собою, але у відповідь на «ТИ» дитина ображається, відгороджується, а у
відповідь на «Я» малюк намагається виправдати довіру дорослого і буде набагато
ефективнішим тому, що воно реалізує довіру і збереже в дитини добре
самопочуття.
Звернення з «Я» дає
можливість дітям більше довідатися про нас дорослих. Часто ми відгороджуємося
від дітей панцирем «авторитету», що намагаємося удержати за будь-яку
ціну. Іноді діти навіть дивуються, коли довідаються, що батько і мати щось
відчувають!
Якщо ж ви відкриті і
щирі у виявленні своїх почуттів, діти стають більш щирими у виявленні своїх.
Вони починають відчувати: дорослі їм довіряють і їм теж можна довіряти.
Висловлюйте своє почуття без наказу або догани,
залишайте за дітьми можливість самим прийняти рішення. І тоді вони
починають враховувати наші бажання і переживання.
Щоб успішно зробити зауваження, яке дасть
результат необхідно, щоб воно містило в собі три елементи:
1. Безоцінний опис поводження дитини: «Якщо ти усюди
розкидаєш речі…»
2. Вказівка на те яким чином поводження дитини заважає
дорослим: … «я змушена піти в магазин».
3. Характеристика почуттів, що відчуває дорослий: «…
мені не подобається брати на себе цей обов’язок».
Якщо коротко, то правильне зауваження охоплює три
моменти ситуації:
·
поводження дитини,
·
почуття дорослого,
·
наслідки поводження
дитини для дорослих.
Наступні речення допоможуть вам побудувати спілкування
за даною схемою:
Якщо ти … (констатація вчинку дитини)
Я відчуваю … (констатація ваших переживань)
Тому що … ( констатація наслідків поводження дитини)
Радості і успіху вам дорогі батьки в дійсно
людських відносинах з дітьми!
Немає коментарів:
Дописати коментар