ПРАКТИКУМ ДЛЯ МАЛЕЧІ

Граючись долаємо стрес

«Чарівний клубок»

Мета: концентрація уваги, зняття емоційної напруги.

Обладнання та матеріали: клубки яскравої пряжі;

Опис: дитині можна запропонувати змотати в клубок яскраву пряжу. Розмір клубка з кожним разом може ставати все більше і більше. Дорослий повідомляє, що цей клубочок не простий, а чарівний. Як тільки хлопчик чи дівчинка починає його змотувати, він заспокоюється. Коли подібна гра стане для дітей звичною, вони самі обов'язково будуть просити дорослого дати їм «чарівні нитки» всякий раз, як відчують: смуток або втому.

«Спонтанне малювання»

Мета: розвиток фантазії, усвідомлення негативних переживань, зняття емоційної напруги.

Обладнання та матеріали: аркуші паперу різної форми (коло, квадрат, трикутник, прямокутник), ножиці, фарби, олівці, різноманітні матеріали для аплікації.

Опис: у приміщенні включається приглушене світло, приємна тиха музика. Дитина може малювати все, що їй захочеться, прикрашати малюнок аплікацією.

Коментар: спонтанне малювання знімає психологічне напруження, актуалізує почуття міри - дитина зупиняється, коли розуміє, що експериментувати не варто. Почуття відображаються на папері.

 

 «Торт»

Мета: профілактика психоемоційного напруження; розслаблення, зниження м'язового напруження та перевтоми, формування групової згуртованості;

Обладнання та матеріали: килим, паперові квіти;

Опис: вибирається бажаючий, який лягає на килимок. Вихователь говорить: «Зараз ми будемо робити з тебе торт». Один учасник – борошно, інший – цукор, третій – молоко, четвертий – масло і т. д. Вихователь – кухар, зараз він приготує чудове блюдо. Спочатку треба замісити тісто. Потрібно борошно – «мука» руками посипає тіло лежачого, злегка масажуючи і пощипуючи його. Тепер потрібно молоко – «молоко» розливається руками по тілу, погладжуючи його. Необхідний цукор – він «посипає» тіло, і трохи солі – трохи, ніжно доторкається до голови, рук, ніг. Кухар «замішує» тісто, гарненько розминаючи його. Тепер «тісто» кладуть у піч і воно там піднімається - дитина лежить та  спокійно  дихає, всіх то готували його - теж дихають, як «тісто». Нарешті торт готовий. Щоб торт був гарним, треба його прикрасити кремовими квітами. Всі учасники, торкаючись до «торта», дарують йому свою квітку. Торт надзвичайно гарний!


Граємо з дітьми дома



Не потрібно бути професійним педагогом або вихователем, щоб усвідомити і прийняти істину: найцінніше, чим ви можете обдарувати дитину, - любов і увага. Без домашніх спільних ігор тут ніяк не обійтися, вони - найважливіша частина виховного процесу. 

В які ігри пограти з дітьми: 

  • ігри з підручним матеріалом 
  • ігри з водою 
  • ігри для розвитку дрібної моторики
  •  ігри з навчальними картками 
  • ігри з використанням літератури креативна аплікація з газет, журналів, розсилок
  •  розфарбування навпаки 
  • домашній квест 
  • рольові ігри настільні і рухливі ігри 

А ще це неймовірно весело і захоплююче!

Всім батькам хочеться, щоб їх дочки і сини не просиджували цілодобово біля монітора, а розвивали корисні вміння, набували потрібні навички і знання. У цьому мамам і татам допоможуть домашні ігри: 

  • креативна аплікація з газет, журналів, розсилок. Розміщені в них яскраві ілюстрації вирізайте маленькими ножицями, клейте на великий аркуш паперу, створюючи оригінальні картини. А для повторення алфавіту (російського, українського, німецького, французького, англійського) аналогічну процедуру проробляти з буквами. Важливо, щоб у творчому процесі взяли участь якомога більше членів сім'ї.Незвична гра сприяє розкриттю інтересів і талантів дитини, що підросла; 
  • розфарбування навпаки. Запропонуйте небанальний підхід до цієї, в цілому звичайної, дитячої розваги. Нехай малюк намалює контури картинки сам, а розфарбовувати зображення, вгадуючи його ідею, доручіть домочадцям; 
  • домашній квест. Сьогодні популярні так звані квест-кімнати. Компанії друзів платять чималі гроші за можливість потрапити в незвичайні умови, розгадати загадки, пройти випробування, розкрити таємниці і виграти приз. Зіграйте в полювання за скарбом вдома! Сховайте предмети в квартирі, розмістіть підказки, нескладні ребуси - домашнє дозвілля перетвориться в відмінну пригоду, справжнє задоволення для всього сімейства. Частиною завдання може бути пазл, нескладна головоломка, міні-кросворд; 
  • рольові ігри. Згадайте дитинство, пограйте з дитиною в дочки-матері, ветеринара і слоненя, в ресторан, бібліотеку. Відповідально готуйтеся до процесу, приділяйте увагу деталям. Користь від такого проведення часу - закріплення базових побутових навичок, вивчення соціальних типів, формування адекватної поведінки; 
  • настільні та рухливі ігри. Це класика дитячих розваг, але і в ці розваги можна привнести свіжий креативний струмінь. Повноцінно побавитися з м'ячем в квартирі навряд чи вдасться, але об'єднати це заняття з загадками, грою в міста або назви тварин цілком реально. Казкові нотки і елементи інтерактиву можна привнести і в пересічний процес малювання. Наприклад, зображати не звичайний будиночок, а 3D модель і так далі.


Дидактична гра "Дикі та свійські тварини"

Програмовий зміст: 

удосконалювати інтерес дітей до живого довкілля;

 - закріпити знання про диких тварин свійських тварин: зовнішній вигляд, характерні ознаки;

- закріпити узагальнювальні поняття   «дикі тварини», «свійські тварини» ;

- активізувати мислення, зорову та слухову пам ять, творчі здібності, фантазію,

- закріллювати вміння дітей працювати гуртом, в групах, самостійно.

 - виховувати турботливе ставлення до тварин, викликати позитивні емоції та створювати радісний настрій у дітей.

Дидактична гра «Будинок для пташок»

(сенсорний розвиток)

Програмовий зміст: закріплювати знання  дітьми геометричних форм(трикутник,квадрат,коло);закріпити назви. Удосконалювати сприйняття кольорів, уміння знаходити елементи будиночка (дах, двері, вікна). Розвивати уяву дітей та логічне мислення. Виховувати спостережливість. Розвивати окомір під час гри «Погодуй пташенят»





ЛАЙФХАКИ для розвитку дітей.

 Пальчикове малювання на піску або манці,солі і т.д. - найдоступніша і універсальна арт-терапевтична вправа.

 Виконувати її можна і з молодшими дошкільниками, і зі школярами.

Малювання пальцями відмінно розслаблює дитину, допомагає зняти стрес, розвиває сенсорику рук і креативність. Ви можете домовитися малювати  разом, а можете спостерігати, як у дитини виходить творити самостійно.

 

  

    Ігри з кришками від пластикових пляшок вирішують проблеми сенсорного та мовленнєвого розвитку дітей . Вони дають можливість формувати або закріплювати уявлення про геометричні форми, навчають розрізняти та групувати предмети за кольором, величиною, формою, ознайомлюють із поняттям "великий — маленький", "довгий — короткий", "високий — низький", розвивають увагу, пам’ять, мислення, фантазію, дрібну моторику, навчають орієнтуватися в просторі, формують мовленнєві навички.

      


                

Пропонуємо Вам разом з дітками зробити цікаву аплікацію з пластикових кришок. Ця робота може бути доповнена вашими власними задумками.



 



Ігри та вправи на розвиток уваги

 

Гра «Будь уважний»

Мета: розвиток уміння швидко реагувати на звукові сигнали.

Діти крокують під мелодію маршу.

На слово «зайчики», вимовлене ведучим, діти повинні почати стрибати; «коники» — бити ногами («копитами»! об підлогу; «раки» — задкувати; «пташки» — бігати, роз­кинувши руки («крила»); «лелека» — стояти на одній нозі.

Гра «Канон»

Мета: розвиток довільної уваги.

Гра проходить під маршову музику. Діти стоять один за одним, поклавши обидві витягнуті руки на плечі того, хто стоїть попереду. Почувши перший музичний такт, під­носить праву руку вгору перший гравець, на другий такт — другий гравець і т.д.

Коли праву руку піднесуть усі діти, на черговий такт починають підносити в тому самому порядку ліву руку, Піднісши ліву руку, починають по черзі опускати під музи­ку руки вниз.

Гра «Чотири стихії»

Мета: розвиток уваги, пов’язаний з координацією рухів.

Гравці сидять у колі. Ведучий домовляється з ними, що на слово «земля», вимовлене ним, усі повинні опусти­ти руки вниз; «вода» — витягнути руки вперед; «повітря» -підняти вгору; «вогонь» — виконувати обертальні рухи ру­ками. Хто помилиться — вибуває з гри.

Гра «Пальці»

Мета: розвиток вміння зосереджуватись і утримувати увагу. Гравці сидять у колі. Руки на колінах, пальці, крім великих, переплетені. По команді ведучого діти почи­нають повільно обертати великі пальці один навколо од­ного з постійною швидкістю і в одному напрямку, слід­куючи за тим, щоб вони не торкалися один одного.

Необхідно зосередити увагу на цьому русі.

Вправа завершується через 3-5 хвилин по команді ведучого.

Гра «Невлад»

Мета: розвиток переключення уваги.

Дорослий ставить запитання. Дитина повинна відпо­відати не на запитання, а говорити на зовсім іншу тему.

Гра «Комп’ютер»

Мета: розвиток уваги.

Можна грати двома командами, які змагатимуться між собою, а можна однією (5-6 дітей). Кожний гравець одержує картку із символом певної геометричної фігури. «Програміст» показує «програму» — велику картку, де гео­метричні фігури розміщені в певній послідовності. Перемагає той або та команда, що швидше закладе «програму» у свій «комп’ютер» (вишикується у вказаній послідовності).

Можна взяти знайомі дітям букви, щоб «друкувати слова».

Гра «Прислів’я»

Мета: розвиток розподілу уваги.

Один із учасників гри — «відгадувач». Він виходить із приміщення. Кожна дитина отримує по одному слову ві­домого прислів’я. Входить «відгадувач». По команді веду­чого учасники вимовляють по черзі кожний своє слово. Потрібно, повторити прислів’я.

Гра «Хто уважніший?»

Мета: розвиток мимовільної уваги, оперативної па­м’яті, класифікації.

Ведучий зачитує шість слів з інтервалом у 2-3 секунди.

Наприклад: цукерка — троянда — шоколад — ромашка — торт — тюльпан.

Після цього дітям ставлять такі запитання:

— Які назви квітів і скільки їх було у цьому списку?

— У які групи можна об’єднати ці слова?

Гра «Так чи ні?»

Мета: розвиток уваги.

Гравці стають у коло. Ведучий пояснює завдання: «Якщо ви згідні з твердженням, то піднімайте вгору руку і кричіть ‘Так!», якщо не згідні — опускайте руку і кричіть «Ні!».

Чи є в полі світлячки?                                  

Чиє в морі рибки?                                                                                                      

Чи є крила у теляти?                                      

Чи є хвіст у півня?                                                                                                 

Чи є ключ у скрипки?                                    

Чи є дзьоб у поросяти?                                                                                              

Чи є рима у вірші?                                          

Чи нема помилки?

Гра «Стеж за рухом і словом»

Мета: розвиток розподілу уваги.

Ведучий говорить, що діти повинні показати: ніс, рот, плече, вухо, але при цьому сам «помиляється» (наприклад, показує брови, а говорить «вухо»).

Гра «Австралійський дощ»

Мета: розвиток уваги, психологічне розвантаження. Діти стоять колом.

Інструкція: «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте послухаємо, який він. Зараз по колу, ланцюжком, ви будете передавати мої рухи. Як тільки зони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно.

В Австралії піднявся вітер (ведучий тре долоні).

Починає крапати дощ (клацання пальцями або про­мовляння «кап»).

Дощ посилюється (почергове поплескування долоня­ми грудей).

Починається справжня злива (плескання по стегнах).

А ось і град (тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).

Дощ зменшується (долонями по грудях).

Рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями).

Тихий шурхіт вітру (потирання долонями).

Сонце! (руки догори)»..

Гра «Покажи по-різному»

Мета: ознайомлення з протилежностями, розвиток уваги.

А. Високий — низький. Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: «Зараз ми будемо проходити ворота. Якщо я скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо низькі, то нагнетесь. Той хто не нагнеться вчасно, виходить з гри».

Б. Важкий — легкий. Ведучий говорить: «Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою. Покажіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку».

Гру можна продовжувати, використовуючи пари слів: швидко — повільно, весело — сумно, жарко — холодно, темно — світло.

 «Друкарська машинка»

         Кожному гравцеві присвоюється 1-2-3 літери алфавіту ( в залежності від кількості учасників, щоб усі літери були розподілені). Потім придумується слово або фраза з 2-3 слів. На сигнал ведучого учні починають «друкувати». Коли слово буде «надруковане», всі дружно плескають.

«Муха»

         Для гри необхідна класна дошка з розкресленим на ній ігровим полем із 9 клітинок (3х3) і невелика присоска (або шматок пластиліну), яка виконує роль «дресированої мухи». «Муха» може пересуватися за командою з однієї клітинки в іншу. Стартове положення «мухи» — центральна клітка ігрового поля. Команди подаються учасниками гри почергово. При цьому потрібно слідкувати, щоб «муха» не вийшла за межі поля. Після цих пояснень починається сама гра. Вона проходить на уявному полі, яке кожен з учасників уявляє перед собою. Якщо хтось із гравців губить нитку гри або «бачить», що «муха» вийшла за межі поля, він подає команду «Стоп!» і, повернувши «муху» на центральну клітинку починає спочатку.

         Ускладнювати гру можна збільшенням кількості клітинок (4х4) або кількості «мух». В останньому випадку команди подаються кожній «мусі» окремо.

«Меблі»

         Учасникам гри пропонують уявити себе якимось предметом інтер’єру і зайняти відповідні місця в приміщенні. Один із гравців – «господар» кімнати – ознайомлюється з інтер’єром. Його можна уявити за допомогою виразних поз учасників гри. Після цього «господар» виходить із приміщення. Проте, з’являється його «син» — пустунчик і робить перестановку у приміщенні. «Господар» повинен усе розставити так, як було.

«Які звуки повторюються?»

         Варіант 1. Ведучий зачитує 4-5 слів, у кожному з яких зустрічається якийсь один звук. Наприклад: хліб – халат – хом’як  – хутро. Діти визначають звук, який повторюється в кожному слові.

         Варіант 2. Дається набір слів, у яких повторюються 2 звуки.

Вправа «Слухай оплески»

Діти вільно рухаються по колу, коли ведучий плескає в долоні певну кількість разів, усі приймають відповідну позу (на 10-20 с).

Вправа «Частини тіла»

Діти виконують віршовані команди:

«Плечі кажуть – я стрункий!

Спина каже – я старий!

Палець каже – йди сюди.

Голова – Так! Ні!

Вухо каже – дуже голосно.

Ніс каже – приємний запах.

Ротик каже – весело.

Язик каже – смачне варення.»

Вправа «У магазині дзеркал»

Ведучий: «Уявіть собі, що до магазину, де продаються дзеркала увійшов чоловік із мавпочкою на плечі. Вона побачила себе в дзеркалах, і подумала, що це інші мавпочки та почала корчити їм гримаси. Мавпочки у відповідь скорчили їй такі самі гримаси».

Обирається дитина на роль мавпочки, а всі інші – її відображення в дзеркалах.

Вправа «На одну букву»

Ведучий пропонує всім придумувати слова на одну букву. Діти по колу говорять кожен своє слово, не повторюючи уже названих. Виграє той, хто останнім назве слово.

Вправа «Летіли дракончики»

Діти стоять у колі, виставивши вперед долоні. Ведучий іде, тихенько по черзі б’є по долонях, промовляючи:

«Летіли дракончики,

Їли пончики.

Скільки пончиків,

Стільки й дракончиків.»

На останнє слово той, до кого доторкнулися останнім, каже довільне число, після цього ведучий рахує долоні до заданого числа, той на кого випадає задане число, має сховати за спину руки, які ведучий намагається схопити.

Вправа «Завмри»

Діти стрибають під музику (ноги в сторони – разом, супроводжуючи стрибки оплесками над головою й по стегнах). Раптово музика обривається і діти повинні завмерти в позі, на якій закінчилася музика. Якщо комусь із учасників це не вдалося, він вибуває з гри. Грають, поки в колі не залишиться лише один гравець.

Вправа «Букви алфавіту»

Кожній дитині присвоюється буква алфавіту. Ведучий називає букву, а дитина, якій присвоєна ця буква, плескає в долоні.

Вправа «Заборонений рух»

Діти стоять обличчям до ведучого й повторюють рухи, які він показує. Потім вибирається рух, який не можна виконувати, той, хто повторить заборонений рух, вибуває з гри.

Вправа «Заборонена цифра»

Вибирається певна цифра (наприклад 4), яку забороняється називати. Діти стають в коло й за годинниковою стрілкою рахують по черзі «1, 2, 3…». Коли підходить черга до четвертої дитини, вона не промовляє цифру, а плескає в долоні.

Вправа «Тінь»

З групи вибирають двох дітей, один – «мандрівник», другий – «тінь», решта – глядачі.

«Мандрівник» іде через поле, а за ним позаду на 2-3 кроки – його «тінь», яка намагається скопіювати рухи. Бажано стимулювати «мандрівника» для виконання різних рухів: зірвати квітку, подивитися в далечінь, присісти, пострибати на одній нозі тощо.

Вправа «Топ-хлоп»

Ведучий промовляє фрази-поняття – правильні й неправильні. Якщо вираз вірний – діти плескають, а якщо невірний – тупотять. Наприклад: «Літом завжди падає сніг». «Картопля росте в землі». «Ворона – перелітний птах».

Вправа «Чарівне слово»

Діти й ведучий стають у коло. Ведучий пояснює дітям, що він буде показувати різні рухи, а вони повинні їх повторювати, тільки в тому випадку, коли він додасть слово «будь ласка». Якщо ведучий цього слова не скаже, діти рухи не повторюють.

Вправа «Карлики й велетні»

Діти стоять у колі, а ведучий подає команди: «Карлики» або «Велетні». Діти повинні присідати або вставати, почувши відповідну команду.

Вправа «Що змінилося?»

Вибирається одна дитина, зовнішній вигляд якої діти повинні запам’ятати. Потім вона виходить із кімнати й щось змінює в своїй зовнішності (ведучий може допомагати дитині). Дитина повертається, й діти повинні знайти, що змінилося.

Вправа «Слухай і виконуй»

Ведучий називає декілька дій, але не показує їх. Дозволяється повторити завдання 1-2 рази. Потім діти повинні повторити ці рухи в тій послідовності, в якій вони були названі ведучим:

·         повернути голову направо, прямо, вниз, прямо;

·         підняти праву руку вгору, підняти ліву руку вгору, опустити обидві руки;

·         повернути голову вліво, присісти, встати;

·         підняти праву ногу, пострибати на одній нозі, опустити ногу.

Вправа «Чотири стихії»

(Розвиток уваги, пов’язаної з координацією слухового та рухового аналізаторів)

Гравці сидять у колі. Ведучий домовляється з ними, що на вимовлене ним слово:

·         «Земля», всі повинні опустити руки вниз;

·         «Вода» — витягнути руки вперед;

·         «Повітря» — піднести руки вгору;

·         «Вогонь» — виконувати обертальні рухи витягнутими вперед руками. Хто помилився вибуває з гри.

Вправа «Не пропусти рослину»

(Переключення уваги.)

Гравці сідають у коло та уважно слухають слова, які говорить ведучий. Щоразу, коли серед слів трапиться назва рослини, діти мають встати та одразу сісти знову.

Варіанти слів: дорога, тигр, береза, літак, пшениця, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, шипшина, ромашка, рама, дім, машина, малина, тополя, потяг, мурашка, ваза, гвоздика, цвях, музей, театр, гра, верба, іволга, горобець, баобаб, каштан, пальма, намет, кіно, кенгуру, ківі, хокей, місто, собака, банан, волошка, глечик, молоко, тюльпан, гарбуз, теремок, ліс, ялинка, сосна, дорога, книга, мистецтво, музика, осика, балет, капці, паркет, плющ, кульбаба, мімоза.

Гра проводиться двічі. Діти, які двічі помилилися вибувають з гри. Гра триває доти, поки залишиться одна дитина (чемпіон).

Вправа «Роби як я»

(Розвиток довільної уваги)

Діти стоять один за одним, тримаючи руки на плечах дитини, яка стоїть попереду. За першим сигналом ведучого перша дитина підіймає вгору праву руки, за другим сигналом – друга дитина і так далі. Коли праву руку піднімуть усі діти, за наступним сигналом починають піднімати в тій самій послідовності ліву руку. Потім за сигналом ведучого діти мають опускати вниз спочатку підняту праву руку, а потім – ліву. Гра повторюється двічі, з прискоренням темпу. Дитина, яка двічі помилилася, вибуває з гри. Так триває доти, поки залишиться одна дитина – переможець.

Вправа «Уважні руки»

(розвиток довільної уваги, фонематичного слуху)

Ведучий зачитує низку слів, у яких є звуки «і», «й» та без них. Діти уважно слухають, і якщо в слові є звук «і» — піднімають праву руку, якщо є звук «й» — ліву, якщо немає жодного звука – руки залишаються на колінах.

Варіанти слів: ліфт, йод, метрополітен, інженер, горобець, олівець, перо, алмаз, буйвіл, вагон, златогривий, прогулянка, байдарка, вчений, диктант, долонька, сусіди, перший, підйом, айва, солома, гнучкий, яйце, хліб, театр, літак, ведмідь, двійка, змійка, балалайка, лінійка, кінець.

Вправа «Перекличка-плутанка»

(розвиток довільної уваги)

Ведучий називає прізвища та імена дітей, плутаючи при цьому то ім’я, то прізвище (ім’я називається правильно, прізвище – ні, прізвище правильно, ім’я — інше). Діти уважно слухають та відгукуються лише тоді, коли правильно звучить і ім’я, і прізвище. Хто помиляється – вибуває з гри.

Вправа «Не пропусти професію»

(розвиток здатності до переключення уваги, розширення світогляду)

Діти стають у коло й уважно слухають слова, які говорить ведучий. Щоразу, коли серед слів звучать назви професій, — діти мають підстрибнути на місці.

Варіанти слів: лампа, водій, механік, липа, сталевар, яблуко, ябеда, архітектор, олівець, будівельник, гроза, обруч, столяр, папуга, пекар, аркуш, екскурсовод, вчитель, сіно, терпіння, кондитер, окуляри, річка, продавець, зошит, перукар, фантазія, тракторист, ветеринар, ложка, пташка, лікар, вогонь, бабка, кулемет, чайник, фотограф, метелик, музикант, пиріг, артист, свічка, газета, контролер, жарт, геолог, ковзани, водолаз, океан, президент, посмішка, глина, компас, агроном, пам’ять, вальс, модельєр, брехун, льотчик, книга, міліціонер.

Вправа «Роззяви»

(Розвиток довільної уваги)

Гравці ходять по колу, тримаючись за руки. За сигналом ведучого вони зупиняються, роблять чотири хлопки, повертаються кругом та продовжують рух. Напрямок руху змінюється після кожного сигналу ведучого. Той, хто двічі помилився, виходить з кола та уважно стежить за грою.

Вправа «Назви сусідів»

(розвиток уваги, швидкості мисленнєвих процесів)

Гравці сідають у коло. Ведучий кидає м’яч дитині, називаючи числа від 0 до 10. Той, хто зловить м’яч, має назвати «сусідів» числа, що прозвучало. Після цього повертає м’яч ведучому. Якщо той, хто зловив м’яч двічі помиляється в назві «сусідів», то вибуває з гри.

Вправа «Слухай і почуй»

Учням пропонують уважно слухати слова, які говорить ведучий і плескати в долоні щоразу, коли трапляється назва тварини.

Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона, книжка, корова, коза, сонце, квіти, ведмідь, зайчик.

Вправа «Викресли букву А»

За 5 хвилин викреслити, не пропускаючи жодної букви «А» з тексту.

Вправа «Єралаш»

Що таке єралаш? Це безлад. Наприклад:

Злий кабан сидів на гілці.

Пароплав сидів у клітці.

Соловей давав гудок…

Наведіть лад у вірші і тоді зникне єралаш.

Вправа «Лист від Незнайки»

Ведучий говорить, що отримав ось такого листа від Незнайки:

«Ось закінчилося літо й настала золота осінь. З півдня повернулися птахи, прокинулися звірі від зимової сплячки. Вже де-не-де зеленіє молоденька травичка й дні не такі холодні, як влітку».

Запитання:

·         Вам сподобався цей лист?

·         Як треба писати?

·         Що в листі переплутано?

Вправа «Хто групі найуважніший»

Ведучий читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Діти чують неправильне слово – підносять червоні семафорики. Ведучий перестає читати, діти виправляють помилку, ведучий продовжує читати.

«Ішов дід густим (літом) лісом і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити (жити)!»

Коли це шапка (жабка) плигає та й питає: «А хто тут живе?»

—         Миска (мишка). А ти хто?

—         Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити)!

—         Іди».

Гра «Будь уважний»

Мета: розвиток уміння швидко реагувати на звукові сигнали.

Діти крокують під мелодію маршу.

На слово «зайчики», вимовлене ведучим, діти повинні почати стрибати; «коники» — бити ногами («копитами»! об підлогу; «раки» — задкувати; «пташки» — бігати, роз­кинувши руки («крила»); «лелека» — стояти на одній нозі.

Гра «Канон»

Мета: розвиток довільної уваги.

Гра проходить під маршову музику. Діти стоять один за одним, поклавши обидві витягнуті руки на плечі того, хто стоїть попереду. Почувши перший музичний такт, під­носить праву руку вгору перший гравець, на другий такт — другий гравець і т.д.

Коли праву руку піднесуть усі діти, на черговий такт починають підносити в тому самому порядку ліву руку, Піднісши ліву руку, починають по черзі опускати під музи­ку руки вниз.

Гра «Чотири стихії»

Мета: розвиток уваги, пов’язаний з координацією рухів.

Гравці сидять у колі. Ведучий домовляється з ними, що на слово «земля», вимовлене ним, усі повинні опусти­ти руки вниз; «вода» — витягнути руки вперед; «повітря» -підняти вгору; «вогонь» — виконувати обертальні рухи ру­ками. Хто помилиться — вибуває з гри.

Гра «Пальці»

Мета: розвиток вміння зосереджуватись і утримувати увагу. Гравці сидять у колі. Руки на колінах, пальці, крім великих, переплетені. По команді ведучого діти почи­нають повільно обертати великі пальці один навколо од­ного з постійною швидкістю і в одному напрямку, слід­куючи за тим, щоб вони не торкалися один одного.

Необхідно зосередити увагу на цьому русі.

Вправа завершується через 3-5 хвилин по команді ведучого.

Гра «Невлад»

Мета: розвиток переключення уваги.

Дорослий ставить запитання. Дитина повинна відпо­відати не на запитання, а говорити на зовсім іншу тему.

Гра «Комп’ютер»

Мета: розвиток уваги.

Можна грати двома командами, які змагатимуться між собою, а можна однією (5-6 дітей). Кожний гравець одержує картку із символом певної геометричної фігури. «Програміст» показує «програму» — велику картку, де гео­метричні фігури розміщені в певній послідовності. Перемагає той або та команда, що швидше закладе «програму» у свій «комп’ютер» (вишикується у вказаній послідовності).

Можна взяти знайомі дітям букви, щоб «друкувати слова».

Гра «Прислів’я»

Мета: розвиток розподілу уваги.

Один із учасників гри — «відгадувач». Він виходить із приміщення. Кожна дитина отримує по одному слову ві­домого прислів’я. Входить «відгадувач». По команді веду­чого учасники вимовляють по черзі кожний своє слово. Потрібно, повторити прислів’я.

Гра «Хто уважніший?»

Мета: розвиток мимовільної уваги, оперативної па­м’яті, класифікації.

Ведучий зачитує шість слів з інтервалом у 2-3 секунди.

Наприклад: цукерка — троянда — шоколад — ромашка — торт — тюльпан.

Після цього дітям ставлять такі запитання:

— Які назви квітів і скільки їх було у цьому списку?

— У які групи можна об’єднати ці слова?


Немає коментарів:

Дописати коментар